PROJECTES MEDI

LES FEINES: QUÈ VOLEM SER QUAN SIGUEM GRANS?

A partir d'aquesta pregunta hem començat l'últim projecte de socials.
Cada nen ha triat l'ofici que voldrà tenir quan sigui gran.
Hem conegut que hi ha diferents sectors econòmics i hem classificat les nostres feines del futur en el sector que correspon.

Ara ens endinsarem en el sector primari i cada grup de treball cooperatiu investigarà sobre la feina de la "seva família fictícia": una família de pescadors, una de llenyataires, una de pagesos, una de miners i dues de ramaders però una de ramaderia intensiva i l'altra de ramaderia extensiva. Després farem conèixer la nostra feina a la resta de "famílies".

A més a més escollirem una alcaldessa o un alcalde per als nostres pobles de tercer. Cada representant haurà de dir els seus propòsits per millorar el seu poble. Els vilatans escoltaran els 3 representants i després farem unes votacions. Qui serà el més votat o la més votada?



ELS TRES CANDIDATS



JA TENIM ALCALDE DE 3rA



EL MODERNISME

Amb grups de treball cooperatiu hem buscat informació sobre preguntes que ens interssaven del Modernisme. Després hem fet uns murals i els hem exposat a la classe per tots aprendre de tots.
Oi que ho hem fet bé? Oi que hem après?















ELS INVENTS DE L'EDAT CONTEMPORÀNIA

Hem acabat el trimestre treballant tres invents molt importants de l'edat contemporània que van fer canviar la forma en què ens comuniquem i viatgem.

Després de fer tres trencaclosques hem descobert quins invents eren:





                                            Aquests invents són la televisió, el telèfon i el tren.

Hem fet recerca d'informació per conèixer el seus autors:



 
 Hem fet maquetes i dibuixos sobre aquests invents:





I hem escrit un guió per rodar una petita escena de televisió:
 

 
Aquest ha estat el resultat de la feina dels nostres guionistes, periodistes i directors de programes televisius:
 
 

ANIMALS ESTRANYS

Tot ha començat amb una carta de la bibliotecària Irene Menjallibres:


Des de bon començament hem decidit que ajudaríem als tres germans i als animals a tornar a casa.
Hem hagut de superar vàries proves: 
Fer amb el grup de treball cooperatiu un esquema classificant els animals segons l’estructura interna del seu cos -vertebrats i invertebrats- i els seus subgrups.
 

Fer jocs lingüístics per endevinar en quin continent viuen cadascun dels animals segrestats pel Mag Malagaita. 


Apadrinar un dels animals i fer una fitxa tècnica per tornar-només en experts d’aquest animal i poder-lo presentar als nostres companys i companyes.

Saber classificar els animals segons el seu continent i la seva alimentació
 
 
I sobretot ser conscients de les conseqüències que té que un animal no domèstic no visqui en el seu hàbitat


El temps i el clima:

Les tutores i la directora de l'escola ens han proposat un nou repte: SER ELS METEORÒLEGS DE L'ESCOLA!!!

Cada dia mirem quin temps fa i enregistrem la temperatura (al matí i a la tarda), la intensitat del vent i els ml d'aigua que ha caigut (si és que plou).


I mireu qui ens ha contestat per twitter! https://twitter.com/TomasMolinaB/status/1334591359236313088. Dos grans meteoròlegs de casa nostra.

Amb tot el que anem enregistrant farem un estudi de com varia la temperatura i les precipitacions al llarg de les estacions. Aprendrem a fer gràfics per veure quin dia ha tingut la temperatura més alta i quin dia la més baixa d'un més determinat.

També descobrirem quin més ha estat el més calorós, el més fred i el més plujós.

Tenim molta feina per endavant, però estem molt il.lusionats!!


Etapes de la vida.  El cos humà. Funcions vitals. 

Rebem un WhatsApp d’àudio de la Maria, una amiga de la Nèlida. És directora de cinema i vol fer una pel.lícula sobre la Roser Capdevila (il.lustradora de les 3 bessones). Ens demana quantes actrius necessitarà. Ens haurem de fixar bé en els canvis que fa el cos per poder decidir.

Més tard ens va demanar que l'ajudessim amb un petit accident que va tenir  durant la gravació d'una escena de la pel·lícula. A partir d'aquí vam treballar com el nostre cos reacciona davant els perills i diferents estímuls (la funció de relació). Per últim, vam treballar les altres funcions vitals.

A continuació us deixem uns imatges de la feina feta:












Cap comentari:

Publica un comentari